ЗА БАТЬКІВЩИНИ ПРАВО – ЗА ПРАДІДІВ ЗАКОН !

середу, 13 квітня 2011 р.

РОДИНА Ю. АНДРУХОВИЧА У СВІТОВІЙ ВІЙНІ

(Із інтерв'ю)

- А під час Другої Світової війни що було з вашою родиною?

 - Дід, Маркіян Андрухович, загинув у 1944 році від Червоної армії.

- А його що, розстріляли?

- Він їхав у поїзді, на який стріляли з літаків. Він, по-моєму, отримав офіцерське звання в дивізії.

- СС „Галичина"?

 - Так.

- А яке у нього було військове звання?

- Не знаю. Тому що за часів, коли я виростав, то батьки і бабуся, його вдова, мене від цих історій оберігали, вони нічого не розповідали.

- А ось те, що дід служив в частинах СС, вас відштовхує або ви сприймаєте цю ситуацію нормально?

- Чесно кажучи, це те, чим я ще мав би серйозно зайнятися. Я весь час відкладаю і відкладаю ці вишукування, щоб дізнатися про нього більше. Для цього потрібно піти в архіви. Розібратися в усьому з документами в руках, якщо такі є.

Але я думаю, що це був один з альтернативних шляхів у зв'язку з тим, що УПА була набагато гірше керована. УПА - це в основному селянська армія. Якщо на чолі будь-якої національно-визвольної війни стають селяни, то це є невигідним, найгіршим з варіянтів, який може бути. А дивізія набиралася з міської інтелігенції, туди йшло багато студентів. Напевно, плян був приблизно за аналогією з Першою світовою війною: австрійці Січових стрільців озброїли, а потім ця зброя була повернена проти будь-якого з ворогів України. Багато хто на конспіративному рівні пояснювали СС у назві дивізії тим, що воно насправді розшифровується, як „Січові стрільці".

Немає коментарів:

Шукати в цьому блозі

Популярні публікації